آلودگی

کیفیت هوای ۳ شهر آذربایجان غربی خطرناک است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: وضعیت کیفیت هوای شهرهای جنوبی استان به دلیل گرد و غبار، برای همه گروه های سنی خطرناک است.

سعید موسوی  با بیان اینکه به دلیل گرد و غبار که منشأ آن کشور عراق است امروز شنبه کیفیت هوای سه شهرستان جنوبی استان بوکان، سردشت و پیرانشهر برای همه گروه‌های سنی خطرناک شد.

وی ادامه داد: آلودگی هوا به سطح بالایی رسیده و برای همه گروه‌های سنی خطرناک است و در صورت دچار شدن به مشکل تنفس یا ناراحتی گلو، مدت فعالیت در محیط باز را کاهش دهید.

موسوی خاطر نشان کرد: آلودگی هوا منشأ خارجی داشته و از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشور شده و تندباد شب گذشته و امروز نیز این آلودگی را تشدید کرده است

وی مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

موسوی با توصیه به مردم برای خودداری از خروج غیرضروری از منزل، گفت: جلوگیری از فعالیت توأم با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست و تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو و اطلاع رسانی پلیس راهور در خصوص عدم تردد خودروهای تک سرنشین و استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی ضروری است./مهر

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

رسانه ها افسران جنگ نرم نظام و کشور هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها افسران جنگ نرم نظام …

عفو ۲ محکوم به قصاص در مهاباد بعد از ۱۰ سال

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیست و پنجمین و بیست و ششمین سازش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *