اربیل

جزییات حمله موشکی به اربیل

ساعت ۱:۲۰ بامداد امروز یک شنبه، انفجارهای بزرگی در اربیل کردستان عراق به‌وقوع پیوست که چند دقیقه بعد از این انفجارها اعلام شد که به اربیل حمله موشکی شده است.

 آژانس خبری عراق گزارش داد که چند موشک به سوی کنسولگری در حال ساخت آمریکا در اربیل شلیک شده است.
ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در منطقه زرین، نیمه کاره و خالی از سکنه است.خبرگزاری فارس نوشت که چندین راکت ۱۲۲ میلی‌متری گراد به ۲ مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل اصابت کرد.همزمان شبکه تلویزیونی کردستان 24 با انتشار ویدیوهایی از اصاب موشک به دفتر این شبکه خبر داد و اعلام کرد که خسارت جانی نداشته است.


سازمان ضد تروریسم منطقه کردستان عراق تعداد موشکها را ۱۲ فروند دانست و محل شلیک آنها  جایی در خارج از عراق و جهت شرق این کشور  اعلام کرد.

شرق به نقل از الجزیزه گزارش داد که  چارلز لیستر، پژوهشگر موسسه خاورمیانه، در حساب توییتر خود نوشته است که به‌نظر می‌رسد سپاه پاسداران موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد از نوع «فاتح-۱۱۰» را از پایگاهی در نزدیکی تبریز در ایران به‌سمت کنسولگری ایالات متحده در اربیل پرتاب کرده باشد.

به نوشته او، فاصله تبریز با اربیل حدود ۳۵۰ کیلومتر و منطبق با برد موشک‌های فاتح-۱۱۰ منطبق است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که حملات موشکی بامداد امروز، انتقام حملات هوایی روز دوشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است و «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از این حملات گفته بود که ایران گام‌هایی را برای مسئول نگه داشتن رژیم صهیونیستی انجام خواهد داد.

#اربیل
#هه_ولير
#حمله_موشکی

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

حادثه

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید به گزارش بتین نیوز ،ارسطو گویلی اظهار کرد : …

ورزشکار

پیکر قهرمان سقزی در آرامستان «آیچی» آرام گرفت + تصویر

پیکر «فریار امینی پور» قهرمان موی تای کشور که ۲ هفته پیش در یک حادثه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *