گردشگری

سه‌رچاوه، نماد بستنی کوردستان

روستای سه‌رچاوه یکی از روستاهای گردشگری شهرستان سقز می باشد که در ایام تعطیل پذیرای مهمانان زیادی است.

 

به گزارش بتین نیوز،این روستا از قدیم نامش همراه با روستای سرا آمده است و با نام سه را و سه رچاوه شناخته شده است،  سالهاست که تعداد زیادی از اهالی روستا مشغول به درست کردن بستنی هستند و این بستنی به بستنی سه رچاوه معروف است .

در این روستا تعداد زیادی مغاره برای ساخت و فروش بستنی ایحاد شده که از شیر گاو و گاومیش برای این محصول استفاده میشود، جدا از مغازه های بستنی در این روستا برخی از اهالی روستا آنرا را در ورودی های سقز از سمت بوکان، بانه و دیواندره با نام بستنی سه رچاوه به فروش می رسانند.

روستای سه رچاوه دارای یک چشمه جوشان می باشد که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آن محسوب میشود و همچنین امکانات لازم برای پیست اسب دوانی مهیا شده بود که با مخالفت برخی از اهالی روستا روبرو و تعطیل شد.

سه رچاوه نیز میتواند مانند سایر مناطق گردشگری کوردستان توریست پذیر باشد اما کم کاری مسئولان تابحال این بستر را برای پیشرفت روستای سه رچاوه فراهم نساخته است.

اطراف این چشمه جوشان پتانسیلهای فراوانی برای توسعه و ایجاد فضاها و استراحتگاههایی دارد که میتواند تاثیر بسزایی در معیشت مردم این روستا داشته باشد.

سه رچاوه اکنون به عنوان یک محل گردشگری شناخته شده است و از شهرهای همجوار روزانه تعداد زیادی جهت استراحت و صرف بستنی مراجعه می کنند، اما اگر اداره میراث فرهنگی و سایر نهادهای مربوطه توجه ویژه ای به این روستا داشته باشند میتواند از استانهای دیگر نیز گردشگر بپذیرد.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

 ‍ ‍ نەورۆز

نەورۆز هێمای ژیانە…..

‍ ‍ ‍ نەورۆز هێمای ژیانە….. کەیوان ڕەحیمی نەورۆز و هاتنی وەرزی نوێ لە هەموو جیهان واتەی نوێ …

بازدید از جاذبەهای گردشگری تاریخی شهرستان بوکان بصورت رایگان در ایام نوروز ١۴٠٣”

ادارە میراث فرهنگی شهرستان بوکان با همکاری شهرداری و دفاتر خدماتی مسافرتی برگزار می کند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *