غرق

سد مهاباد اولین قربانی خود را گرفت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد از پیدا شدن جسد یک مرد ۶۰ ساله که در دریاچه سد مهاباد غرق شده بود، خبر داد.

رحمان احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دریافت تماس مردمی در خصوص غرق‌ شدن یک مرد در داخل سد مهاباد افزود: با حضور ماموران آتش‌نشانی این سازمان به محل حادثه اعزام و توانستند جسد بی‌جان این فرد را از آب بیرون بکشند.

وی ادامه داد: یک فرد سالمند حدود ۶۰ ساله، با هویت مشخص که به همراه خانواده در حاشیه سد مهاباد حضور داشتند، اقدام به شنا کرده و دقایقی بعد از ورود به آب غرق می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد با بیان اینکه با تلاش شهروندان و نیروهای این سازمان بدن بی جان این فرد از آب خارج می‌شود، اضافه کرد: با حضور نیروهای اورژانس برغم عملیات احیا فرد غرق شده جان خود را از دست داده بود.

احمدی بیان کرد: احتمال اینکه این فرد بر اثر سکته قلبی و یا عدم آشنایی کافی با فنون شنا و بالا آمدن سطح آب غرق شده باشد، وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز ۶ نفر براثر غرق شدگی جان خود را در سد مهاباد از دست داده بودند.

با وجود هشدارهای آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی و امور آب مهاباد مبنی بر ممنوعیت شنا، هرساله شاهد غرق شدن تعدادی از شهروندان و مسافران این شهرستان در داخل سد مهاباد هستیم.

سد مهاباد یکی از سدهای بزرگ آذربایجان‌غربی و جزو ۱۰ سد پرآب کشور است؛ جاده‌های ارتباطی مهاباد به سردشت و پیرانشهر که از حاشیه دریاچه سد عبور می‌کند مهمترین مکان گردشگری این شهرستان است که مردم به ویژه در ایام تعطیلی در کنار آن اتراق می‌کنند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ پرسنل عملیاتی، چهار غواص با مدرک بین‌المللی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

دام

مرتع داران آذربایجان غربی از چرای زودهنگام دام خودداری کنند

اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان آذربایجان غربی در خصوص رعایت زمان چرای دام در …

تصادف سه خودرو در جاده بوکان – میاندوآب یک مصدوم برجای گذاشت

ساعاتی قبل برخورد سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ ، تیبا و ۲۰۶ در جاده بوکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *