سنندج

پیکرتراشی درختان بی جان در سنندج

سرپرست سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای فضاسازی شهری ،پیکر تراشی بر روی درختان قطور خشک در نقاط مختلف شهر آغاز شده است.

علی اصغری در گفت و گو با خبرنگار بتین نیوز در سنندج  گفت : منظر شهری مجموعه‌ای از عوامل طبیعی و مصنوعی است که تحت تاثیر ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یک شهر است.

سرپرست سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت:  منظر شهری یکی از عوامل کیفی و مطلوبیت شهرها، واقعی و عینی بوده و حاصل مشاهده و درک مظاهر گوناگون و ملموس شهر اعم از بناها، فضاها، فعالیت ها، صداها، بو‌ها و … هنگام مواجه شهروندان با پدیده شهر است.

او می گوید: این سازمان در راستای ارتقای منظر شهری اقدامات مختلفی را از جمله توسعه فضای سبز، رنگ آمیزی دیوارها، نصب المان‌های مختلف و … انجام داده است.

اصغری گفت: یکی از جدیدترین برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج پیکر تراشی بر روی درختان قطور خشک در نقاط مختلف شهر است.

او می گوید: در همین راستا درختان قطور خشک شده در چندین نقطه شهر شناسایی شده است، کار پیکرتراشی روی این درختان توسط هنرمند پیکر تراش تیمور ایوبی آغاز شده است.

به گفته سرپرست سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، طرح‌های در نظر گرفته شده برای پیکرتراشی روی این درختان با توجه به اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان، پایتخت کتاب ایران و از قطب‌های تولید صنایع دستی در کشور است آلات موسیقی، کتاب و صنایع دستی است.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

نوروز

مراسم بزرگ‌ و باشکوه نوروز در شهر صاحب+ فیلم

مراسم بزرگ‌ و باشکوه  عید باستانی نوروز در شهر صاحب  استان کردستان برگزار شد به …

حادثه

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید به گزارش بتین نیوز ،ارسطو گویلی اظهار کرد : …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *