تالاب

فلامینگوهای مهاجر در تالاب کانی‌برازان مهاباد فرود آمدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود نخستین دسته از فلامینگوهای مهاجر را در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» این شهرستان مشاهده کردند.

فاروق سلیمانی افزود: این فلامینگوهای مهاجر که بشتر نابالغ و جوان هستند در قالب دسته‌های صدتایی از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه به منظور استراحت و تغذیه وارد این تالاب شدند.

وی اضافه کرد: امنیت کامل و تغذیه مناسب در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» باعث شده که فلامینگوها در این تالاب ماندگار شوند و به تدریج بر تعداد آنها نیز افزوده می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه امسال تعداد پرندگان پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ هزار بال انواع پرنده جوان و بالغ در این تالاب حضور دارند که خود را برای شروع فصل مهاجرت در پاییز آماده می‌کنند.

سلیمانی اظهار کرد: هم اکنون در این تالاب علاوه بر فلامینگوها و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر، گونه‌های مهم و در حال انقراض از جمله اردک سرسفید و بلوطی و غاز پیشانی سفید نیز پس از زادآوری در این تالاب به استراحت و تغذیه می‌پردازند.

وی با اشاره به امنیت موجود در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد یادآور شد: این تالاب به چهار ناحیه شامل ناحیه بسیار حساس (مخصوص زاآوری)، ناحیه حساس (زیستگاه وتغذیه)، ناحیه متوسط و ناحیه با حساسیت کم تقسیم بندی شده است که ورود گردشگران و مسافران به ۲ ناحیه اول ممنوع شده است.

خیرنگار: هلاله سید امینی

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

مجلس

طرح اسیتضاح وزیر آموزش‌و‌پرورش اعلام وصول می‌شود

«محمودزاده» نماینده مهاباد در مجلس: طرح اسیتضاح وزیر آموزش‌و‌پرورش اعلام وصول می‌شود «محمودزاده» نماینده مهاباد …

مصدومیت ۴ نفر در تصادف با گله گرازهای وحشی در جاده مهاباد_سردشت

حمید محبوبی در این باره اظهار کرد: این حادثه در کیلومتر ۶۰ مهاباد_سردشت رخ داد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *