لزوم توجه به موضوع بسته‌بندی در معرفی محصول انار

مهندس ضرغامی تاکید کرد

لزوم توجه به موضوع بسته‌بندی در معرفی محصول انار/ ساوه تاریخچه فرهنگ و تمدنی دارد که آن را در میان شهرهای کشور برجسته کرده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای معرفی محصول انار باید به مسئله بسته‌بندی توجه ویژه داشت.

به گزارش خبرنگار بتین نیوز، مهندس سید عزت الله ضرغامی امروز دوشنبه 15 آبان ماه 1402 در دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در مسجد جامع ساوه گفت: این جشنواره در مسجد جامع ساوه با قدمتی هزارساله برگزار می‌شود و برای مرمت مسجد جامع ساوه برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهیم داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وسعت شهرستان ساوه، تصریح کرد: درست است که نام انار برند این شهرستان است، اما ساوه تاریخچه فرهنگی، تمدنی، ارزش‌ها و توانمندی‌های خاصی دارد که آن را در میان شهرهای کشور برجسته کرده است.

او با بیان اینکه یک محصول خاص یک شهر را به نماد تبدیل می‌کند، بیان کرد: انار جایگاه مهمی دارد و از معصومین (ع) در خصوص جایگاه این میوه بهشتی، روایات مختلفی بیان شده است و دانه های آن ارزشمند است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه شهرستان ساوه این نعمت الهی را به خوبی پاسداری کرده است، افزود: رتبه اول تولید انار در کشور متعلق به ساوه است و 10 هزار هکتار از باغات این شهرستان به تولید انار  اختصاص دارد و حتی به گفته استاندار مرکزی، ساوه در تولید انار در جهان نیز رتبه نخست را در اختیار دارد.

مهندس ضرغامی با بیان اینکه در حوزه بسته بندی با چالش روبرو هستیم و باید از افراد توانمند در این عرصه استفاده کرد، تأکید کرد: باید بسته بندی مناسبی برای انار داشته باشیم تا این محصول خاص به خوبی معرفی شود.

ساوه؛ شهری با ۱۱ هزار هکتار باغات انار

در این مراسم از گواهینامه ثبت ملی انار ساوه امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

ساوه در مجموع دارای ۱۱ هزار هکتار باغات انار است که از این میزان ۱۰ هزار هکتار بارور و هزار هکتار نیز غیربارور است. پیش‌بینی می‌شود امسال تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۱۷۰ هزار تن انار از سطح باغات برداشت شود.

انتهای پیام/

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز)

فراخوان برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز) مهلت …

بازدید از جاذبەهای گردشگری تاریخی شهرستان بوکان بصورت رایگان در ایام نوروز ١۴٠٣”

ادارە میراث فرهنگی شهرستان بوکان با همکاری شهرداری و دفاتر خدماتی مسافرتی برگزار می کند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *