دومین جشنواره استانی انار هورامان برگزار می‌شود

هورامان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری دومین جشنواره استانی انار هورامان در شهرستان سروآباد خبر داد.

به‌گزارش بتین نیوزو به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره گفت: این رویداد فرهنگی روز پنجشنبه ١٨ آبان‌ماه سال‌جاری از ساعت ١٠  تا ١٦ در روستای دله‌مرز از توابع شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه گردشگری با برگزاری رویدادهای متنوع، معرفی محصولات شاخص کردستان و مزیت‌های گردشگری کشاورزی است.

او افزود: توسعه باغات انار با هدف رونق تولید و معرفی ارقام برتر محلی، نقش احداث باغات انار در گردشگری کشاورزی و کارآفرینی و ایجاد انگیزه در نسل جوان و توسعه پایدار از محورهای این جشنواره است.

مهرزاد عنوان کرد: عرضه محصولات و فرآورده‌های جانبی انار، برگزاری موسیقی سنتی و معرفی آیین‌های محلی و … از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: این جشنواره با همکاری این مجموعه، جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری سروآباد و دهیاری روستای دله‌مرز برگزار می‌شود.

شهرستان سروآباد قطب تولید انار در استان کردستان است و سالانه از ۷۰۰ هکتار باغات موجود، بیش از ۱۰ هزار تن انار ارگانیک و مرغوب برداشت می‌شود.

انتهای پیام/

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز)

فراخوان برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز) مهلت …

بازدید از جاذبەهای گردشگری تاریخی شهرستان بوکان بصورت رایگان در ایام نوروز ١۴٠٣”

ادارە میراث فرهنگی شهرستان بوکان با همکاری شهرداری و دفاتر خدماتی مسافرتی برگزار می کند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *