تخت

۱۶۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی افزود می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به مناسبت هفته جهانی گردشگری گفت: در حال حاضر چندین پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل در سطح استان در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آن یک هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.
به‌گزارش بتین نیوز ، مرتضی صفری در مراسم افتتاح هتل سه‌ستاره دیاکو در ارومیه که به‌مناسبت هفته گردشگری انجام شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان ۲۷۸ واحد گردشگری با دو هزار و ۲۰۱ اتاق با پنج هزار و ۲۴۹ تخت اقامتی وجود دارد.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به کمبود مراکز تفریحی و گردشگری در سطح استان افزود: نبود تله‌کابین، شهربازی، زیپ‌لاین، پل معلق و … یک ضعف برای استان بوده و در این راستا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دعوت می‌‌شود.
او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی ادامه داد: مهربانی و فرهنگ بالای مردم آذربایجان غربی مهم‌ترین ظرفیت استان برای جذب گردشگر است.
صفری با اشاره به نتایج نشست استانداران استان‌های مرزی ترکیه و آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این نشست توافقات خوبی با ترکیه انجام شد به‌طوری که از ۳۰ بند این توافق ۶ بند مربوط به حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز گفت: در چند ماه گذشته ۱۳۰ مورد برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز انجام شده است‌ و نیز جلسات مختلف گردشگری سلامت با هدف حذف دلالان برگزار شده است.
در پایان این مراسم از تعدادی فعالان گردشگری آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: هلاله سید امینی

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

نوروز

مراسم بزرگ‌ و باشکوه نوروز در شهر صاحب+ فیلم

مراسم بزرگ‌ و باشکوه  عید باستانی نوروز در شهر صاحب  استان کردستان برگزار شد به …

یک خانم عضو جدید شورای شهر مهاباد شد

به گزارش بتین نیوز ; صبح یکشنبه آیین تحلیف «شادی جنگلی»، عضو جدید و علی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *