بانه

برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره سراسری هەلپەرکی بانه معرفی شدند

پنجمین دوره جشنواره سراسری هەلپەرکی بانه و نخستین جشنواره سراسری عکس هەلپەرکی با معرفی نفرات و گروه های برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی بتین نیوز به بانه، پنجمین دوره جشنواره هەلپەرکی بانه از روز سه شنبه ۲۳ آبان آغاز شد و شامگاه پنجشنبه به کار خود پایان داد و در این مدت ۱۳ گروه راه یافته به مرحله نهایی این رویداد فرهنگی و هنری باهم به رقابت پرداختند.

این دوره از جشنواره هم به صورت رقابتی برگزار شد و داوران آن هم متشکل از قطب الدین صادقی، احمد توکلی، عطا روشن زاده، رهبر کردستانی و حسین احمدی است.

برگزاری جشنواره ها برای ایجاد فضای امید و انگیزه در جامعه ضروری است

قطب الدین صادقی از مفاخر کُرد و داور پنجمین جشنواره سراسری هەڵپەرکی بانه در اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری هەڵپەرکی بانه با اشاره به اینکه از سال ۱۹۷۰ رقابت از جشنواره های دنیا حذف شده است، اظهار کرد: هنرهای تئاتر و هه لپه رکی کار سیاسی و اقتصادی نیست بلکه صرفا فرهنگی است.

وی اضافه کرد: بزرگترین جشنواره های دنیا دیگر رقابتی نیست و همین که گروهی یا افرادی در جشنواره ای شرکت می کنند مایه فخر و مباهات است.

صادقی ادامه داد: جشنواره ای در فرانسه برگزار می شود که ۴۰ روز به طول می انجامد و در این مدت دست اندرکاران و شرکت کنندگان به هنر و فرهنگ کشورهای حاضر در این رویداد توجه می کنند.

وی یکی از بزرگترین مسئله های بشر امروز رو عدم توجه به همدیگر خواند و گفت: بیشتر از هر زمانی دیگری نیاز به همدلی و همفکری داریم.

صادقی یادآور شد: بر خلاف پیوند اقتصادی و سیاسی پیوند فرهنگی برروی برابری و یکسانی بنا شده و همیشه پیامی را آراسته کشورهای دیگر می کند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت ایران را جوانان و نوجوانان تشکیل داده است، گفت: این قشر نیازمند امید و انگیزه هستند و باید فضای شادی و نشاط را برای آنها ایجاد کرد و این مهم هم از طریق برگزاری جشنواره ها امکان پذیر است.

نخستین جشنواره عکاسی هەلپەرکی بانه هم همزمان با پنجمین دوره جشنواره سراسری هەلپەرکی در این شهر برگزار شد و داوری این بخش را هم ادریس خسروی زاده، لقمان رحیمی و جمشید فرجوند فردا برعهده داشتند.

۳۰۰ عکس از ۱۳ عکاس در بخش های هەلپەرکی و جنبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

نوروز

مراسم بزرگ‌ و باشکوه نوروز در شهر صاحب+ فیلم

مراسم بزرگ‌ و باشکوه  عید باستانی نوروز در شهر صاحب  استان کردستان برگزار شد به …

رسانه ها نقش تاثیر گذاری در تبیین راهبردهای انتخابات دارند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *