رسانه ها نقش تاثیر گذاری در تبیین راهبردهای انتخابات دارند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم نموده اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های استان، در این همایش ناصر عتباتی با تقدیر از رزمندگان و پاسداران دلیر جبهه اسلام در پاسخ به عملیات تروریستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم کشور که در مراسم بزرگداشت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند به موضوع همایش پرداخت و بیان داشت: این همایش در راستای یکی از مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تشکیل یافته است.

عتباتی ادامه داد: اهمیت امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که انتخابات یکی از آینه های تمام نمای مردم سالاری دینی است.

🔹رئیس کل دادگستری استان افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم نموده اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

وی افزود: رسانه می بایست اهمیت مجلس که در رأس امور قرار دارد و می تواند با قانونگذاری دقیق، فنی، بروز و در زمان خود با توجه به نیازمندیهای جامعه و نقش نظارتی خود در توسعه کشور نقش موثری ایفاء نماید را تبیین کند.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف رسانه ایجاد احساس مسئولیت مردم بر اجرای حق و تکلیف شهروندی بر نقش مستقیم خود در سرنوشت کشور با روشنگری و بیان توانمندی و ظرفیت های عادلانه کاندیداها متخصص، بدور از جبهه بندی های سیاسی می باشد.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: راهبرد دیگری که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند سلامت انتخابات است که در این حوزه نیز اصحاب رسانه به عنوان ناظران منصف و نمایندگان اذهان عمومی مردم نقش بسیار قوی و ارزشمندی با آسیب شناسی می توانند ایفاء کنند و کمک کنند انتخابات سالم، بی مسأله و بدور از جرم و تخلف را شاهد باشیم.

عتباتی تاکید کرد: اصلی ترین ویژگی نماینده مجلس قانون‌مندی است و باید تلاش کرد همه اقدامات در حوزه انتخابات بر مبنای قانون باشد و این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی یک مجلس انقلابی که خصوصیات آن در بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان دینی به آن اشاره شده است پرداخته شود و بدون شک نقش رسانه در این امر مهم نیز ارزشمند است.

تاکید به رقابت در یک فضای اخلاقی و قانونی، طرح نیازمندیهای کشور به کاندیداها از سوی اصحاب رسانه، کمک به سلامت فضای مجازی و در نظر گرفتن انصاف و عدالت در عملکردها و نقد ها از دیگر تاکیدات دکتر عتباتی در این همایش بود.

عتباتی تاکید کرد: چشم دشمنان ما به انتخابات پیش‌رو می باشد از این رو همه باید برای مشارکت حداکثری و در یک فضای سالم و بدون تنش تلاش کنیم و اهمیت این حضور پرشور را تبیین کنیم.

عتباتی در پایان صحبت‌های خود با تاکید به اینکه دستگاه قضایی استان خود را در عرصه مقابله با فساد بدون هیچ حد و مرز و خط قرمزی موظف و مکلف می داند توضیحاتی درخصوص روند پرونده‌های مهم استان که مورد سوال اصحاب رسانه بود ارائه نمود.

نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی، بر حضور پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی در انتخابات پیش رو پرداخت و نقش رسانه را برای دعوت به این حضور و مشارکت پرشور، مهم ارزیابی نمود.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز)

فراخوان برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز) مهلت …

نوروز

مراسم بزرگ‌ و باشکوه نوروز در شهر صاحب+ فیلم

مراسم بزرگ‌ و باشکوه  عید باستانی نوروز در شهر صاحب  استان کردستان برگزار شد به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *