بوکان

بی توجهی به «نرخ بالای رشد جمعیت» و «حاشیەنشینی» در توزیع اعتبارات عمرانی به آموزش و پرورش بوکان

روزنامه نگار بوکانی مطرح کرد:

بی توجهی به «نرخ بالای رشد جمعیت» و «حاشیەنشینی» در توزیع اعتبارات عمرانی به آموزش و پرورش بوکان

«فاتح استادعبداله پور» ، روزنامه نگار در نشست خبری مدیر و معاونان مدیریت آموزش و پرورش بوکان با انتقاد از کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان گفت: توزیع اعتبارات عمرانی در حوزه آموزش و پرورش با شرایط اجتماعی و فرهنگی بوکان همخوانی ندارد و این شهرستان برای رسیدن به سرانه آموزشی استاندارد ، نیازمند توجه و اعتبارات ویژه می باشد.

او افزود: در تدوین برنامه های بلندمدت و برنامه ریزی های آموزش و پرورش ، موارد مهمی همچون «میانگین ٢/۵برابری نرخ رشد جمعیت» ، «وجود سکونتگاه های غیررسمی» ، «حاشیه نشینی» و «ساختار فیزیکی نامنظمِ شهر بوکان» در نظرگرفته نشده و این خلاء همچنان سببِ تداوم نارسایی ها در این حوزه خواهد شد.

استاد عبداله پور تصریح کرد: رشد جمعیت در بوکان دچار «انفجار» شده اما روند توزیع اعتبارات «کُند و ملایم» بوده ؛ آثار منفی این تضاد، در آینده غیرقابل جبران خواهد بود. لذا انتظار می رود برنامه ریزی، مطالبه گری و توزیع امکانات در این حوزه متناسب با شرایط موجود و البته واقع بینانه باشد.

این روزنامه نگار در پایان اظهار داشت: از مدیریت آموزش و پرورش انتظار می رود با همکاری شهرداری بوکان نسبت به تعیین تکلیف ، حراست و توسعه زمین های با کاربری آموزشی در سطح شهر اقدام کند ؛چرا که بی توجهی به این موضوع توسعه فضاهای اموزشی در آینده را به بن بست می کشاند.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

تئاتر

تئاتر یک ضرورت اجتماعی

روژانو ارجمند، بازیگر تئاتر و سینما// بتین نیوز-  می گویند تئاتر بسیار شبیه به زندگی …

 ‍ ‍ نەورۆز

نەورۆز هێمای ژیانە…..

‍ ‍ ‍ نەورۆز هێمای ژیانە….. کەیوان ڕەحیمی نەورۆز و هاتنی وەرزی نوێ لە هەموو جیهان واتەی نوێ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *