زنان خانه‌دار هم در قالب مقررات مربوط به بیمه مشاغل آزاد، تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند

روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی خبر داد:

زنان خانه‌دار هم در قالب مقررات مربوط به بیمه مشاغل آزاد، تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند.

امروز یک خبر خوب برای زنان خانه‌ دار داریم و خوشحالیم که اعلام کنیم توسط سازمان تامین‌اجتماعی این امکان فراهم شده که زنان خانه‌دار هم در قالب مقررات مربوط به بیمه مشاغل آزاد، تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند.

بیمه زنان خانه‌دار، طرحی نسبتا جدید است که براساس آن، همه زنان و دختران 18 تا 50 سال کشور بدون هیچ پیش‌شرطی، می‌توانند تحت پوشش بیمه سازمان تامین‌اجتماعی قرار بگیرند و با انتخاب نرخ حق بیمه موردنظر خودشان و بعد از احراز شرایط قانونی، از حمایت‌های مختلفی مثل بازنشستگی، مستمری بازماندگان و مستمری ازکارافتادگی بهره‌مند شوند. همچنین زنان خانه‌دار می‌توانند در صورت تمایل خودشان و با پرداخت سرانه درمان به ازای خود و افراد تحت تکفل‌شان، از خدمات درمانی تامین‌اجتماعی هم استفاده کنند.

انعقاد قرارداد و بیمه‌پردازی هم در این طرح بسیار ساده است و اصلا نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین‌اجتماعی نیست و زنان خانه‌دار می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir، همه مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

برای اطلاعات بیشتر درباره جزییات بیمه زنان خانه‌دار می‌توانید به سایت سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنید یا با شماره 1420 تماس بگیرید یا اینکه به شعب و کارگزاری‌های رسمی تامین‌اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنید.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

رسانه ها افسران جنگ نرم نظام و کشور هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها افسران جنگ نرم نظام …

عفو ۲ محکوم به قصاص در مهاباد بعد از ۱۰ سال

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیست و پنجمین و بیست و ششمین سازش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *