جایزە ادبی و فرهنگی و هنری “ئەم پاییزە” یادوارە سید محمد صفایی در تکاب

جایزە ادبی و فرهنگی و هنری “ئەم پاییزە” یادوارە سید محمد صفایی، طی مراسمی باشکوە  با حضور سرپرست ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون محترم سیاسی فرماندار، حضور و همکاری صمیمانە ادارە محترم اماکن شهرستان تکاب و  حضور جمع بزرگی از شهروندان و علاقە‌مندان بە فرهنگ و هنر و مشتاقان موسیقی فولکلور در تالار بزرگ تشریفات تکاب برگزار شد.

آقای رستم پور در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این یادوارە و قدردانی از استقبال گرم مردم و مشارکت ٱن‌ها در تهیە و حمایت مالی این جایزە، از فرماندار محترم شهرستان تکاب بە خاطر حمایت از ایجاد نشاط اجتماعی و همراهی با مردم و احترام بە سلایق و لایق ٱن‌ها، موسیقی فولکلور را بخشی از هویت مردم و پشتوانە توسعە فرهنگی و احیای فرهنگ غنی ایران اسلامی دانست.

وی افزود : با اشارە بە اینکە علاقە مردم بە فرهنگ و هنر و فولکلور و مفاخر فرهنگی نشانە عمق علاقە آن‌ها بە وطن و سرزمین‌شان است،  دلبستگی بە جغرافیای  فکری و فرهنگی‌شان دانست. ایشان اضافە کردند تجلیل از مقام سید محمد صفایی تجلیل از موسقی معنوی عرفانی، موسیقی مردمی و حترام بە شادی و نشاط جمعی و اجتماعی است.

▫️در این مراسم در صحنە و دکور زیبایی کە توسط خانم هنرمند خاطرە سرحدی و سالار نصراللهی، طراحی و اجرا شدە بود، تعدادی از “گورانی‌وێژان” و فولکلور خوانان بە اجرای برنامە پرداختند و درنهایت با تشریفات خاصی سردیس سید محمد صفایی اثراستاد هادی ضیاالدینی، لوح تقدیر، تندیس یادوارە و کارت هدیە بە مبلغ بیست میلیون تومان بە فولکلور خوان پیش‌کسوت و خالق منظومە “عزیز و کبری” تقدیم شد.

لازم بە ذکر است کە آقایان علی محمدی صاحب کتاب تاریخ تکاب افشار، دکتر یثربی، دکتر انوری، استاد مفتون و استاد اباصلت صادقی، صدیق صفی‌زادە در حوزە مفاخر و عاشق قوچعلی، عبدالە اسدی، اسمعلی بهرامی، عاشق فرمان،عاشق قدرت زلفی تعدادی از کاندیداهای آیندە این جایزە هستند.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز)

فراخوان برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز) مهلت …

نوروز

مراسم بزرگ‌ و باشکوه نوروز در شهر صاحب+ فیلم

مراسم بزرگ‌ و باشکوه  عید باستانی نوروز در شهر صاحب  استان کردستان برگزار شد به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *