مادر باردار

نجات جان 5 مادر باردار از برف و کولاک شدید در مهاباد و بوکان

 

به گزارش خبرنگار بتین نیوز، روز دوشنبه  خانم بارداری از روستای سلامت به کمک نیروهای مردمی به بیمارستان شهیدقلی پور بوکان انتقال یافت .

نجات جان این مادر باردار که دارای زایمان پرخطر بوده ودرهفته ی سی ام، زایمان زودرس قرار داشت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ ، اکیپ برفروبی راهداری وحمل ونقل شهرستان بوکان بیش از 9 ساعت در برف و کولاک طول کشید.

همزمان با این خانم باردار یکی ازاهالی روستای خورخوره که با تبر ودرهنگام خرد کردن چوب, پایش زخمی وخونریزی شدید داشت به بیمارستان بوکان منتقل شدند.

لازم به ذکر استه که روز یک شنبه نیز با تلاش ۳ساعته امداد رسانان مدیریت بحران بوکان برای کمک به مادر باردار با طی ۳۲کیلومتر مسافت بوکان تا روستای اربنوس با نجات مادر و نوزاد به ثمر نشست.

«باباخان اسکندری» فرماندار شهرستان بوکان ضمن تایید این خبر گفت: به علت شدت بارش برف و خاکی بودن مسیر، دو دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین راهداری و شبکه بهداشت ودرمان در این امداد رسانی حضور داشتند.

سرپرست فرماندار شهرستان بوکان افزود: برای امداد رسانی به این  مادر باردار ٢ نفر از مرکز فوریت های پزشکی، ۱ ماما، و ٢ راهدار حضورداشتند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز شامگاه دوشنبه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و همزمان با شروع بارش سنگین برف به سه مادر باردار در این شهرستان امدادرسانی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

بهاالدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۲ نفر از این مادران باردار در مهاباد در روستاهای “خورخوره” و ” گاپیس” بودند و یکی از آنها نیز از شهرستان مرزی سردشت به مهاباد انتقال یافته بود که با تلاش امدادگران به موقع به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی ادامه داد: در پی وصول گزارش ناشی از پیگیری ماماهای مرکز بهداشت مبنی بر اعلام مادر باردار پرخطر در روستای “گاپیس” در محور مهاباد به ارومیه بلافاصله روز گذشته تیم سلامت مرکز بهداشت مهاباد با حضور رییس مرکز بهداشت، کادر مامایی و آمبولانس بیمارستان و هلال احمر پس از پیمودن مسافت طولانی و با حمایت اداره راهداری این شهرستان به محل اقامت مادر باردار رسیده و ضمن ارایه مراقبت های بهداشتی به  مادر باردار و با تلاش چهار ساعته مادر باردار را به بیمارستان انتقال دادند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: یک مادر باردار پرخطر اعزامی از سردشت نیز عصر روز گذشته با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان و راهداری مهاباد در روستای “کله گاوی” تحویل آمبولانس هلال احمر این شهرستان شد که پس از طی نمودن مسافت ۶۵ کیلومتر و با وجود برف و کولاک شدید به سلامت به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل و با حضور کادر مامایی و خدمات و راننده خودرو آمبولانس شاغل در بیمارستان مهاباد به ارومیه اعزام شد.

حسینی اضافه کرد: امروز نیز طی تماس تلفنی خانواده یک مادر باردار ۲۹ ساله ساکن روستای “خورخوره” واقع در ۳۱ کیلومتری مهاباد با مامای مرکز بهداشت شهرستان مبنی بر شروع دردهای زایمانی بلافاصله تیم سلامت نجات مادران باردار شبکه بهداشت و درمان مهاباد با حضور مدیر شبکه، رییس مرکز بهداشت و ۲ مامای مرکز بهداشت و همراهی آمبولانس هلال احمر به محل اعزام شد.

وی تاکید کرد: همسر مادر باردار به علت شروع دردهای زایمانی مادر باردار وی را تا سه راه دارلک با خودرو شخصی رسانده و در سه راهی دارلک تحویل تیم نجات شبکه بهداشت و درمان مهاباد داد که علیرغم برف و کولاک شدید با همکاری اداره راهداری تیم نجات مادر باردار به موقع مادر باردار تا مسیر بیمارستان همراهی کرده و تحویل بخش زایمان بیمارستان دادند.

وی ادامه داد: این مادر باردار ۲۹ ساله با سابقه ۲ بار سقط جنین فرزند دوم خود را حامله بود و در هفته ۳۸ حاملگی خود بسر می برد و تاخیر در رساندن مادر باردار به بیمارستان می توانست جان مادر و جنین را باخطر جدی مواجه سازد.

حسینی اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون حال مادر باردار و جنین وی مطلوب گزارش شده است./ایرنا

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در انتظامی بوکان

نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان بوکان با حضور مدیران و خبرنگاران رسانه های بوکان برگزار …

عادل

عادل فردوسی‌پور رسماً بازنشست شد؛ خداحافظ صدا و سیما!

پس از برنامه نود، عادل فردوسی‌پور با فوتبال ۱۲۰ در صدا و سیما حضور داشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *