نماینده

حبیب زاده دو میلیارد تومان به خانه هنرمندان بوکان اختصاص داد

 نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت:

از محل اعتباراتی که توزیع آن در حوزه اختیارات نمایندگان قرار دارد، 2 میلیارد تومان به ساخت خانه هنرمندان در بوکان اختصاص می دهم

به گزارش بتین نیوز، «حاج انور حبیب زاده» در جلسه هم اندیشی با هنرمندان شهرستان بوکان که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان برگزار شد و چهار ساعت طول کشید، گفت: هر سال اعتباراتی در اختیار نمایندگان مجلس قرار می گیرد که بیشتر از 80 درصد تخصیص دارد. سال گذشته رقم این اعتبارات که در اختیارم قرار گرفت 15میلیارد تومان بود که  12میلیارد و 500 میلیون تومان آن به 27 روستا در بخش مرکزی و سیمینه جهت اجرای طرح هادی روستایی و ایجاد کانال و… اختصاص داده شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به پایین بودن سرانه فضاهای فرهنگی در بوکان افزود: امسال نیز 20 میلیارد تومان در اختیار بنده قرار گرفته است که دو میلیارد تومان آن را به ساخت خانه هنرمندان در بوکان اختصاص می دهم و ساخت این خانه را زمین متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز می کنیم.

حبیب زاده با اشاره به مطالبات و گلایه های مطرح شده توسط هنرمندان گفت: ملاقاتی را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ می کنم و رئوسای پنج انجمن هنری فعال بوکان نیزدر این دیدار حضور خواهند داشت تا مطالبات خود را مطرح کنند.

نماینده بوکان در ادامه بر ادامه دار بودن این نشستهای هم اندیشی تاکید و تصریح کرد: در دو سال گذشته بحران کرونا و دستورالعملهای بهداشتی مانع از برگزاری نشستها و دیداریهای از این دست شده بود.

 

هنرمندان در این نشست ازفضای هنری کشور که به گفته آنها سبب شده دیگر آثار فاخر هنری در عرصه های مختلف تولید نشود و هنر به سمت ابتذال حرکت کند، به شدت انتقاد و همزمان از سختگیریهای سلیقه ای در آذربایجان غربی برای صدور مجوز های مختلف گلایه کردند و خواستار برقراری ارتباط مستمر و مداوم با اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی شدند.

برگزاری جشنواره کشوری موسیقی کوردی در بوکان، بین المللی شدن جشنواره کاریکاتور بوکان،ساماندهی بیمه هنرمندان، بازسازی و راه اندازی سینما بوکان یا تبدیل آن به پردیس سینمایی،برگزاری جشنهای شاد برای کودکان، احداث کتابخانه در مناطق حاشیه ای بوکان،تجهیز انجمن ادبی بوکان بخشی دیگر از مطالبات هنرمندان بود که در این نشست مطرح شد./

 

 

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

غرق

غرق شدن جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش

جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش غرق شد. به گزارش بتین نیوز، عصر دیروز دوشنبه ۱۳ فروردین …

آموزشی

وشنبه ۱۳ فروردین متأسفانه یک جوان ۱۶ ساله بوکانی

فاطمه رستمی معلم پایه ابتدائی آموزش و پرورش شهرستان بوکان که دارای مدرک کارشناسی IT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *