کبک

کارناوال چند صد نفری”نزاع کبک ها” در بوکان منحل شد

صبح امروز (پنج شنبه ١۴ دی ماه) به دنبال گزارش های دریافتی مبنی بر گردهمایی چند صد نفر از شهرهای مختلف غرب کشور در یک تالار عروسی شهر بوکان و برگزاری مراسم “نزاع کبک ها” ، با دستور دادستان قاطع این شهرستان ، یگان حفاظت محیط زیست و نیروی خدوم انتظامی به محل وارد شده و پس از لحاظ سازوکارهای قانونی، این گردهمایی را منحل کرده و افراد دخیل در این گردهمایی دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند. همچنین تالار پذیرایی نیز اعمال قانون و پلمب شد.

ماموران نیروی انتظامی در این عملیات نقش موثری را ایفا کرده و نحوه همراهی آنها با یگان حفاظت محیط زیست در اجرای قانون و برخورد با متخلفان، ستودنی و قابل تقدیر بوده است.

نگهداری کبک بدون مجوز جرم محسوب می‌شود. همچنین نزاع کبک ها نیز عملی غیراخلاقی بوده که در آن متخلفان با نزاع کبک‌ های دست آموز اقدام به شرط بندی‌ می کنند؛ حتی تعداد زیادی از این کبک‌ ها در مراحل آموزش جهت جنگیدن و یا در حین جنگ با کبک دیگر کشته می‌شوند. عمل نزاع کبک ها حیوان آزاری بوده و قانوناً جرم است.

کبک که پرنده‌ای وحشی و زیبا می‌باشد از طریق دلالان و شکارچیان خرید و فروش می‌شود و گا‌هاً افرادی اقدام به راه‌اندازی میادین نزاع کرده که از نظر قانونی تخلف محسوب شده و به لحاظ اخلاقی و فرهنگی نیز پسندیده نمی‌باشد

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

غرق

غرق شدن جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش

جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش غرق شد. به گزارش بتین نیوز، عصر دیروز دوشنبه ۱۳ فروردین …

آموزشی

وشنبه ۱۳ فروردین متأسفانه یک جوان ۱۶ ساله بوکانی

فاطمه رستمی معلم پایه ابتدائی آموزش و پرورش شهرستان بوکان که دارای مدرک کارشناسی IT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *