سارده کویستان

منطقه «سارده کویستان» شکار ممنوع شد

تحوّل مثبت زیست محیطی در بوکان:

منطقه «سارده کویستان» شکار ممنوع شد

به گزارش یتین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست بوکان ؛ در راستای امانت داری از مناطق غنی و ارزشمند زیست محیطی و به استناد ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، برای اولیّن بار  منطقه «سارده کویستان» واقع در منطقه ایل گورک بوکان از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام  شد.

این منطقه شکار ممنوع شمالاً از روستای سلامت در امتداد جاده آسفالته تا روستای زيراندول و سپس به طرف روستای خور خوره و غرباً از روستای خورخوره به طرف کوه قبله و در امتداد کوه تا روستای زاواکیو و از آنجا به طرف روستای موسه تا ارتفاعات دو سره و جنوباً از ارتفاعات دوسره تا ارتفاعات سر نوآلان در امتداد مرز استان آذربایجان غربی و کردستان شرقاً از ارتفاعات سر نوآلان به طرف روستای یاغیان و سپس به طرف روستای سلامت ختم می شود.

«دکتر رحیم عبدالکریمی» ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در این مورد گفت: منطقه «سارده کویستان» از تنوع غنی  زیستی (فون وفلور) برخوردار می باشد که زیستگاه گونه های درحال انقراض و کم یابی همچون سمندر کردستانی، عقاب طلایی، خرس قهوه ای، گراز و … و همچنین گونه های شاخص گیاهی از قبیل لاله های واژگون می باشد. اکولوژی وحشی این منطقه به لحاظ زیست بوم بسیار ارزشمند بوده و این اداره در حفاظت از این گونه ها که بخشی از هویّت این شهرستان می باشد، با تمام توان تلاش خواهد کرد.

او در پایان افزود: با تلاش و پیگیری های مکرر و در راستای امانتداری و حفاظت از میراث زیست محیطی ارزشمند و غنی، شهرستان بوکان اکنون دارای سه منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان» ، «بهی فیض الله بیگی» و «سه کانیان» و یک پناهگاه مخصوص حیات وحش بنام «دشت سووتاو» می باشد که ارتقاء منطقه «بهی فیض الله بیگی» به منطقه حفاظت شده نیز با تمام توان در حال پیگیری است.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

غرق

غرق شدن جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش

جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش غرق شد. به گزارش بتین نیوز، عصر دیروز دوشنبه ۱۳ فروردین …

آموزشی

وشنبه ۱۳ فروردین متأسفانه یک جوان ۱۶ ساله بوکانی

فاطمه رستمی معلم پایه ابتدائی آموزش و پرورش شهرستان بوکان که دارای مدرک کارشناسی IT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *