بازیافت

کارخانه بازیافت بوکان فعالیت خود را از امشب آغاز می کند

شهردار بوکان گفت: با آغاز به کار کارخانه بازیافت از ساعات پایانی امشب برای اولین بار پروسه بازیافت زباله در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش بتین نیوز ،رشید میر حسامی با بیان این خبر افزود: پس از تلاش بی وقفه شورای اسلامی شهر و این شهرداری در اخذ تاییدیه و مجوزات مربوطه زیست محیطی، محوطه سازی، بتن ریزی، اختصاص ماشین آلات، منابع مالی و دیگر موارد باقیمانده، سرانجام کارخانه ی بازیافت زباله این شهرداری از ساعات پایانی امشب فعالیت خود را آغاز و برای اوّلین بار پروسه بازیافت زباله شهر آغاز خواهد گردید.

او اظهار داشت : با بهره برداری از این کارخانه در بوکان، بیشترین میزان پسماندها ی دفنی این شهر حذف و همچنین شیرابه ی ناشی از زباله نیز تصفیه خواهد شد.

میرحسامی بیان داشت : این کارخانه که با حضور سرمایه گذاری شرکت پاک آوران دانیال کردستان انجام پذیرفته، با تولید کود ارگانیک جهت مصرف کشاورزی، در شمالغرب کشور نیز منحصر به فرد خواهد بود.

به گفته شهردار بوکان، با شروع فعالیت این کارخانه علاوه بر حذف تهدیدهای ناشی از پسماند، فرصت های اشتغال زایی بصورت مستقیم و تولید فرصت های جدید همچون بازگشت سرمایه و بهینه سازی کشاورزی در منطقه نیز فراهم خواهد شد.

او تصریح کرد: این طرح در چهار قالب تفکیک از مبدا، تفکیک در مقصد، اجرای سیستم تصفیه شیرابه و در نهایت تولید کود کمپوست گرانوله قابل اجرا خواهد بود که تحقق این مراحل گامی بزرگ در حل مشکلات زیست محیطی محل دفن نیز می باشد.

به گزارش بتین نیوز، مورخه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ کارخانه بازیافت ۲۵۰ تنی پسماند بوکان با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مدیر کل میراث فرهنگی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری آذربایجان‌غربی ، نماینده مردم بوکان در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان افتتاح ولی پس از یک سال وقفه سرانجام ساعات پایانی امشب آغاز به کار می کند‌.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

غرق

غرق شدن جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش

جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش غرق شد. به گزارش بتین نیوز، عصر دیروز دوشنبه ۱۳ فروردین …

آموزشی

وشنبه ۱۳ فروردین متأسفانه یک جوان ۱۶ ساله بوکانی

فاطمه رستمی معلم پایه ابتدائی آموزش و پرورش شهرستان بوکان که دارای مدرک کارشناسی IT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *