بانه

گذرگاه موقت مرزی «هه‌نگه‌ژال» بانه بازگشایی شد

گذرگاه موقت مرزی «هه‌نگه‌ژال» بانه عصر جمعه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و به منظور بهبود معیشت مرزنشینان بازگشایی و آغاز بکار کرد

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات، همراهی و صبوریت مرزنشینان اظهار داشت: بازگشایی گذرگاه‌های موقت مرزی به عنوان یک مُسَکِن برای بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان عزیز و غیرتمنند این شهرستان مرزی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه امروز نخستین گذرگاه مرزی در استان بازگشایی شد، افزود: بازگشایی گذرگاه‌های موقت مرزی گله سوره بانه، سیف سقز و بازارچه‌های مریوان و سروآباد نیز در دستور کار است.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم با بازگشایی این گذرگاه‌ها و تصویب قانون ساماندهی مبادلات مرزی و ارتقای معیشت مرزنشینان که لایحه آن توسط دولت به مجلس رفته و کلیات آن این هفته تصویب شد، شاهد ساماندهی مناسب وضعیت کوله‌بری و اشتغال پایدار مرزنشینان با حفظ کرامت انسانی آنها در استان باشیم.

زارعی‌کوشا گفت: یقیناً زمینه بازگشایی سایر گذرگاه‌ها و بازارچه‌ها را در سایر نقاط استان فراهم کرده تا کوله‌بری در شهرستان‌های مرزی کردستان ساماندهی شود.

فرماندار شهرستان بانه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از نگاه مثبت دولت به توسعه شهرستان‌های مرزی و بهبود وضعیت مرزنشینان کردستانی اظهار کرد: فرآیند محدودیت‌ها و کالا‌هایی که امکان ورود داشته باشند بصورت دستورالعملی ابلاغ و 100 قلم کالایی که از قبل مصوب شده بود، مجاز شمرده می‌شود.

کمال خدری با بیان اینکه امروز شاهد بازگشایی این گذرگاه مرزی هستیم که موجی از امید در دل مرزنشینان بانه‌ای ایجاد شده است، تصریح کرد:  بازگشایی گذرگاه و بازارچه‌ها باعث بهبود معیشت مرزنشینان و ارتقای امنیت مناطق مرزی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان نیز تلاش در جهت بهبود وضعیت مرزنشینان در کنار حفاظت از مرزهای استان را دغدغه و برنامه اولویت‌دار مرزبانی عنوان کرد و گگفت: از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مرزنشینان که در تأمین امنیت مرزها همواره همراه و همیار ما هستند، دریغ نخواهیم کرد.

سردار محمدعارف سپهری با بیان اینکه هیچ مشکلی در کنترل نوار مرزی نداریم، ابراز داشت: امروز مرزبانی از اوج آمادگی و اقتدار بالایی برخوردار است. با تمام وجود از 227 کیلومتر مرز استان کردستان مراقبت و محافظت کرده و این مهم به صورت عینی، عملی و میدانی در دستور کار قرار دارد.

شهرستان مرزی بانه با بیش از 158 هزار نفر در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 84 کیلومتر مرز با کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان دارد. هنگه ژال، روستایی از توابع بخش ننور و 24 کیلومتری شهرستان بانه است.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

لغو تمامی مراسمات و برنامه‌های نوروزی در شهرستان بانه

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تلاقی ماه ضیافت الهی با آغاز سال …

آزمون

اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ ۱۴۰۳

🔸ثبت‌نام در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۳ از روز سه‌شنبه هفتم فروردین آغاز و در روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *