هزینه بیماران کرونا در مهاباد امسال بیش از ۴ برابر شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هزینه مداوا و تامین داروهای مورد نیاز بیمارستان این شهرستان برای بیماران مبتلا به کرونا در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

 

بهاالدین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بالا بودن قیمت داروهای مربوط به کرونا اظهار داشت: با توجه به اسناد و مدارک دریافتی از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان امسال ۱۷۰ میلیارد ریال بابت بیماران کرونایی هزینه شده است که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه استقبال از واکسیناسیون هزینه‌های درمانی برای دولت و هم برای شهروندان را کاهش می دهد، اضافه کرد: اکنون که شرایط مناسبی برای دریافت واکسن فراهم شده است شهروندان از این فرصت برای نجات جان خود و همنوعان شان استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد  اظهار داشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا تاکنون ۸۱ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال دز نخست خود را دریافت کرده و ۶۰ درصد نیز با دریافت هر ۲ دز به ایمنی نسبی در مقابله با کرونا دست پیدا کردند.

حسینی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار دُز انواع واکسن داخلی و خارجی به افراد واجد شرایط دریافت واکسن از همه گروه های هدف در این شهرستان تزریق شده است که از این تعداد حدود ۱۵۷ هزار نفر از واجدان شرایط، دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از ۱۱۲ هزار نفر نیز دُز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دُز اول تزریق کرده اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر واکسن کافی و مورد نیاز برای تزریق شهروندان موجود است و امیدواریم شهروندان نسبت به تزریق واکسن های خود به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حسینی با بیان اینکه مهاباد دارای ظرفیت تزریق ۱۰ هزار دز واکسن در روز است، گفت: هم اکنون ۸۰ پایگاه شهری و روستایی در مهاباد آماده تزریق واکسن و ارایه خدمات ویژه واکسیناسیون هستند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد، گفت: شهروندان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی در کنار دریافت واکسن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۵۷۶ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند./ایرنا

گزارشگر: سید سلیمان امام زنبیلی

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

راهپیمایی

حماسه آفرینی بوکانی‌ها در روز جهانی قدس

امروز جمعه همزمان با سراسر جهان اسلام، بوکانی‌ها در روز جهانی قدس برای آزادی قدس …

غرق

غرق شدن جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش

جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش غرق شد. به گزارش بتین نیوز، عصر دیروز دوشنبه ۱۳ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *