خیابانی

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی آذربایجان غربی در بوکان برگزار می شود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بوکان از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی آذربایجان غربی در این شهرستان خبر داد.

افشین ناصری رئیس انجمن هنرهای نمایشی بوکان و دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی بوکان در گفتگو با خبرنگار بتین نیوز  گفت: این جشنواره برای اولین بار و به صورت استانی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

ناصری با اشاره به نحوه انتخاب شهرستان بوکان به عنوان میزبان برگزاری این جشنواره افزود: بوکان به عنوان یکی از قطب های تئاتر خیابانی در کل کشور شناخته شده به طوری که یکی از گروه های تئاتر این شهرستان در ۱۱ جشنواره مختلف موفق به کسب رتبه های برتر شده است.

او اظهار داشت : آخرین افتخار این گروه از تئاتر بوکان شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده که موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر در این جشنواره شده که این پتانسیل و ظرفیت ها زمینه را برای انتخاب بوکان به عنوان میزبان برگزاری این جشنواره استانی فراهم آورده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بوکان با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره اظهار داشت: این شهرستان به مدت ۳ روز میزبان ۷ گروه انتخاب شده جشنواره تئاتر خیابانی خواهد بود و سعی داریم که یکی از اجرای همه گروه های راه یافته به جشنواره در روستاهای اطراف این شهرستان به نمایش گذاشته شود.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی بوکان با اشاره به اینکه آخرین مهلت آثار به این جشنواره ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ است افزود: آثار ارسالی به جشنواره به صورت فایل ویدیویی می باشد که از روز سوم اردیبهشت بازبینی آثار شروع شده و بعد از گذشت ۴ روز جواب بازبینی آثار اطلاع رسانی می شود‌ و که زمان برگزاری جشنواره در نیمه دوم اردیبهشت ماه و به صورت سه روز می باشد.

ناصری اولویت اول موضوعات آثار ارسالی به جشنواره را آزاد عنوان و تصریح کرد : اولویت های بعدی آثار ارسالی به جشنواره آسیب‌های اجتماعی، همدلی، وحدت، انسجام ملی و صلح و دوستی و در آخر تئاتر کمدی می باشد.

او در پایان یکی از مشکلات پیش روی این جشنواره را کمبود بودجه و اعتبار عنوان کرد و افزود: سعی داریم در حاشیه این جشنواره کارگاه های آموزشی مرتبط را با حضور اساتید برجسته این حوزه را برگزار کنیم.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

تئاتر

تئاتر یک ضرورت اجتماعی

روژانو ارجمند، بازیگر تئاتر و سینما// بتین نیوز-  می گویند تئاتر بسیار شبیه به زندگی …

اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز)

فراخوان برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای آئینی سنتی و آیین های نمایشی زیویه ( سقز) مهلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *