آرایشگری با طعم کرونا

✍️ گزارش : صلاح الدین آهی

تعطیلی آرایشگاه‌ها در پی همه‌گیری ویروس کرونا، ۲ برادر آرایشگر در سردشت را به شکل دیگری دست به کار کرده و آرایشگاه تازه تاسیس آنان در فضای باز که به صورت رایگان خدمات ارایه می‌دهد، با استقبال مواجه شده است.

این ۲ جوان ساکن روستای «زوران» این شهرستان معتقدند در این شرایط که ویروس کرونا در حال جولان در کوچه پس کوچه‌های شهر و روستاهاست، باید ایده‌های جدید به کمک بیاید تا هم توصیه‌های بهداشتی رعایت گردد و هم گرهی از مشکلات مردم باز شود.

آنان که در شهر سردشت دارای مغازه آرایشگری هستند، امکانات ضروری کار را به روستای پدری خود منتقل و آرایشگاهی کوچک با امکانات محدود در دل طبیعت راه‌اندازی کرده‌اند.

ماسک، لباس مخصوص پیشگیری از کرونا و مواد ضدعفونی کننده در این آرایشگاه روباز به سایر وسایل مورد نیاز آرایشگاه‌های مردانه همچون صندلی‌های چرخ‌دار، قیچی و شانه اضافه شده و برق آن نیز به صورت سیار تامین می‌شود.

رحمان محمدی یکی از این ۲ برادر می‌گوید: وسایل مورد نیاز برای جلوگیری از انتقال ویروس فراهم است و تقریبا بیشتر اهالی روستا به این آرایشگاه روباز و رایگان مراجعه کرده‌اند.

فرهاد کریمی از اهالی روستا نیز می‌گوید: این ۲ برادر قبل از اصلاح موی سر ابزارشان را با الکل و مواد ضدعفونی کننده استریل می‌کنند و این اقدام خداپسندانه آنان از دو جنبه قابل بررسی است.

وی اضافه کرد: از یک سو این اقدام خودجوش مردمی موجب تقویت روحیه و همدلی در منطقه شده و از سوی دیگر نیز یکی از نیازهای بهداشتی مردم تامین شده است.

✔️قدردانی بخشدار مرکزی از اقدام خیرخواهانه ۲ برادر آرایشگر

بخشدار مرکزی سردشت از اقدام خیرخواهانه این افراد در زمینه رفع بخشی از نیازهای بهداشتی مردم این روستا قدردانی می‌کند و می‌گوید: نیک‌اندیشی و خدمات صادقانه این ۲ برادر خیر در رفع نیازهای مردم این روستا علاوه بر رضای الهی موجب اعتلای جو معنوی و ارتقای روح همبستگی اجتماعی خواهد شد.

ناصر یوسفی با بیان اینکه این افراد خیر توانستند در این مدت به بیش از ۲۰۰ نفر خدمات رایگان ارایه دهند، افزود: تهدید ایجاد شده بر اثر شیوع بیماری کرونا فرصتی مناسب جهت شناخت ابعاد مختلف ظرفیت‌های پنهانی جامعه و تقویت فرهنگ انسان‌دوستی و کارهای خداپسندانه است.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

دولتی

حذف همه مجوزهای قدیمی و کاغذی تا پایان سال

براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها ، همه پروانه کسب ها …

تصادف سه خودرو در جاده بوکان – میاندوآب یک مصدوم برجای گذاشت

ساعاتی قبل برخورد سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ ، تیبا و ۲۰۶ در جاده بوکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *