اورژانس بوکان ۴ دقیقه زودتراز زمان استاندارد بر بالین بیماران حاضر می شود

مسوول فوریت های پزشکی ۱۱۵ بیمارستان شهید قلی پور بوکان گفت: اورژانس این شهرستان چهار دقیقه زودتر از زمان استاندارد کشوری بر بالین بیماران درون شهری حاضر می شود.

طاها قاسمی روز یکشنبه ۱۸ دیماه سالجاری در گفت و گو با خبرنگاران افرود: متوسط مدت زمان رسیدن اورژانس شهرستان بوکان بر بالین بیماران در سوانح داخل شهرچهار دقیقه است در حالیکه زمان استاندارد برای حضور در حوادث شهری برای فوریت های پزشکی هشت دقیقه اعلام شده است.

وی در مورد مدت زمان لازم برای امداد رسانی به سوانح جاده ای در شهرستان بوکان نیز اظهار داشت: مدت زمان استاندارد حضور اورژانس در سوانح جاده ای در کشور ۱۵ دقیقه است در حالیکه اورژانس بوکان به طور متوسط در هفت دقیقه بر بالین مصدومان حضور پیدا می کند.

قاسمی اضافه کرد: مدت حضور بر بالین بیمار در بوکان در مقایسه کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار است،

او همچنین در خصوص مزاحمت های تلفنی به اورژانس گفت: مزاحمت تلفنی موجب صدمه به ماموریت های اورژانس می شود و خدمت رسانی را مختل می کند چرا که ممکن است هم زمان مورد اورژانسی واقعی گزارش شود، شهروندان باید بدانند با مزاحمت تلفنی ممکن است فرصت حیات از یک بیمار نیازمند سلب شود.

مسوول فوریت های پزشکی ۱۱۵ بیمارستان شهید قلی پور بوکان  ادامه داد:به منظور تسریع در ارایه خدمات درمانی اورژانسی و کاهش زمان حضور بر بالین بیماران  پاسخگویی به بیماران اورژانسی در مراکز استان (ارومیه) متمرکز شده و توسط “دیسپچ “مستقر در مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: شهرستان بوکان سومین شهر آذربایجانغربی است که به این سیستم وصل شده و ماموریت‌ها به نزدیکترین مرکز به صحنه حادثه اطلاع داده می شوند.

خبرنگار:  سید سلیمان امام زنبیلی

 

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

غرق

غرق شدن جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش

جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش غرق شد. به گزارش بتین نیوز، عصر دیروز دوشنبه ۱۳ فروردین …

آموزشی

وشنبه ۱۳ فروردین متأسفانه یک جوان ۱۶ ساله بوکانی

فاطمه رستمی معلم پایه ابتدائی آموزش و پرورش شهرستان بوکان که دارای مدرک کارشناسی IT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *