ماموگرافی

فعالیت ماموگرافی بیمارستان بوکان از سر گرفته شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از راه اندازی مجدد ماموگرافی بیمارستان این شهرستان خبر داد.

دکتر علی حسین زاده در این خصوص به خبرنگاران  گفت: دستگاه ماموگرافی دیجیتالی مطابق با جدیدترین تکنولوژی های جدید و به منظور تشخیص زود هنگام بیماری ها و توده های پستان و با هدف افزایش ارائه خدمات با کیفیت به بیماران و شهروندان تعمیر و راه اندازی شد.

او ماموگرافی را به عنوان یکی از مهم ترین شیوه های تشخیص به موقع و مبارزه با سرطان پستان در خانم ها عنوان کرد و افزود: این روش شامل انجام رادیوگرافی از بافت نرم پستان به منظور ارزیابی توده‌ها، ضایعات و در نهایت شناسایی سرطان پستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان بیان کرد: دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهید دکتر قلی پور به علت نقص فنی از کار افتاده بود که با رایزنی و پیگیری‌های مسوولان شهرستانی و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی استان دوباره با کیفیتی بالاتر راه اندازی شد تا شهروندان بتوانند از خدمات تصویر بردای آن بهرمند شوند.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای پیشگیری از بیماری ها و با تشخیص زود هنگام کمک به رشد و سلامت جامعه است، اضافه کرد: انجام ماموگرافی برای زنان بالای ۴۰ سال هر ۲ سال یکبار ضروری و در تشخیص به موقع و راه های پیشگیری و درمان بسیار حائز اهمیت است.

دکتر حسین زاده تصریح کرد: بیماران شهرستان بوکان و منطقه می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل با مراجعه حضوری به پذیرش بخش تصویربرداری بیمارستان جهت رزرو نوبت مراجعه و نسبت به انجام ماموگرافی و تشکیل پرونده برای کنترل مداوم و مراقبت مرتب اقدام نمایند.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

غرق

غرق شدن جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش

جوان بوکانی در رودخانه ساروقامیش غرق شد. به گزارش بتین نیوز، عصر دیروز دوشنبه ۱۳ فروردین …

آموزشی

وشنبه ۱۳ فروردین متأسفانه یک جوان ۱۶ ساله بوکانی

فاطمه رستمی معلم پایه ابتدائی آموزش و پرورش شهرستان بوکان که دارای مدرک کارشناسی IT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *