قلعه سردار

درخواست نماینده بوکان برای تحویل قلعه سردار به میراث فرهنگی

نماینده مردم بوکان در مجلس اسلامی در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خواهان تحویل قلعه سردار به میراث فرهنگی شد.

به گزارش بتین نیوز ، «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بوکان که بر اساس مستندات و آثار تاریخی مرکز حکومت ماناها بوده و  دارای ۹۱ اثر غیر منقول ملی و بالغ بر ۱۲۰۰ اثر منقول است فاقد هر گونه زیرساخت گردشگری و… است و نیاز به نگاهی ویژه دارد.

 

وی در ادامه ضمن آنکه بر ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان بوکان به اداره و استقرار کارشناس باستانشناسی در این شهرستان تاکید کرد، گفت:  تخصیص یک پنجم اعتبارات استانی مصوب شده به پروژه ساخت موزه باستانی بوکان سبب راکد شدن عملیات ساخت این پروژه شده است که با تخصیص اعتبارات جهشی  و جابه جایی اعتبارات از استانی به ملی می توان پروژه را فعال  کرد.

اختصاص بودجه برای  مرمت ۱۴ اثر تاریخی و اماکن مذهبی ثبت شده شهرستان بوکان در فهرست آثار ملی دیگر مطالبه نماینده این شهرستان در دیدار با  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

حبیب زاده در ادامه این دیدار به موضوع قلعه سردار بوکان پرداخت و گفت: جابه جایی تحویل قلعه سردار به میراث فرهنگی جهت تبدیل به موزه مردم شناسی یک ضرورت در راستای توسعه این شهرستان و خواسته به حق مردم شهرستان است.

«مهندس سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار ضمن آنکه مطالبات مطرح شده از سوی نماینده مردم بوکان را قابل توجه خواند، دستور داد برای تحقق آنها برنامه ریزی شود.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

قیمت

قیمت گذاری جدید شهریه رشته های مختلف ورزشی شهرستان بوکان در سال ۱۴۰۳

اشل قیمت گذاری شهریه رشته های مختلف ورزشی شهرستان بوکان در سال ۱۴۰۳ ورزشکاران در …

تصادف سه خودرو در جاده بوکان – میاندوآب یک مصدوم برجای گذاشت

ساعاتی قبل برخورد سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ ، تیبا و ۲۰۶ در جاده بوکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *