کردستان

سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه گردشگری کردستان ورود کنند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست به حوزه گردشگری در استان ورود کنند.

 

به گزارش بتین نیوز، آرمان وطن دوست روز یکشنبه در بیجار در نشست بررسی موانع و مشکلات طرح‌ سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری این شهر، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره‌کل تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری است و در این راستا اقدامات و برنامه‌های زیادی نیز انجام شده است.

وی افزود: گردشگری شهرستان بیجار دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که استفاده از آن‌ها می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان شود، ضمن اینکه توسعه گردشگری در این شهرستان نیز مستلزم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به ایجاد و راه‌اندازی مجتمع گردشگری در شهرستان بیجار اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این مجتمع بین‌راهی علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ مناسبی برای ارائه خدمت به گردشگران فراهم می‌شود.

وطن‌دوست از بانک‌های عامل خواست با پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده، زمینه رغبت سرمایه‌گذاران و تسریع در توسعه صنعت گردشگری در استان فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه زیرساخت‌های مناسب گردشگری، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی جوامع محلی در استان بیش از پیش فراهم شود.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

نوروز

مراسم بزرگ‌ و باشکوه نوروز در شهر صاحب+ فیلم

مراسم بزرگ‌ و باشکوه  عید باستانی نوروز در شهر صاحب  استان کردستان برگزار شد به …

حادثه

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید به گزارش بتین نیوز ،ارسطو گویلی اظهار کرد : …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *