فرودگاه

احداث فرودگاه در مرز مشترک بوکان، مهاباد و میاندوآب وارد فاز مطالعاتی شد

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:  فاز اول مطالعات فرودگاه مهاباد در مرز مشترک سه شهرستان (مهاباد، بوکان و میاندوآب) در حال انجام است. به گزارش صدای بوکان، جلال محمودزاده گفت: فرودگاه مشترکی بین شهرهای مهاباد، بوکان و میاندوآب در اراضی ملی شهرستان مهاباد که هم مرز با این سه شهرستان است در دست […]

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:  فاز اول مطالعات فرودگاه مهاباد در مرز مشترک سه شهرستان (مهاباد، بوکان و میاندوآب) در حال انجام است.

به گزارش بتین نیوز، جلال محمودزاده گفت: فرودگاه مشترکی بین شهرهای مهاباد، بوکان و میاندوآب در اراضی ملی شهرستان مهاباد که هم مرز با این سه شهرستان است در دست پیگیری بوده و وزیر راه و شهرسازی پیشین نیز دستور مطالعات فاز اول و دوم آن را صادر کرده بود.

وی ادامه داد: فاز اول مطالعات مربوط به بررسی مکان یابی و فاز دوم نیز به زیر ساخت های این فرودگاه مربوط می شود که در حال حاضر فاز اول آن در حال مطالعه است.

محمودزاده تصریح کرد: جمعیت این سه شهرستان حدود یک میلیون نفر است و احداث این فرودگاه در جنوب آذربایجان غربی هم از لحاظ اقتصادی می‌تواند مثمرثمر باشد و هم اینکه مشکل حمل و نقل هوایی مردم در جنوب استان آذربایجان‌غربی را تسهیل می کند.

وی با اشاره به طولی بودن آذربایجان غربی گفت: ورفت و آمد مردم جنوب استان مانند مهاباد، بوکان، اشنویه، نقده، سردشت، پیرانشهر، میاندوآب و تکاب به فرودگاه ارومیه دشوار است از این روی ضرورت احداث فرودگاه در جنوب استان احساس می شود.

نماینده مهاباد در مجلس اضافه کرد: سه شهر مهاباد، میاندوآب و بوکان دارای مراکز اقتصادی و علمی هستند دو شهرستان (مهاباد و میاندوآب) دارای فرمانداری ویژه است و قطعا وجود فرودگاه در حد فاصل این سه شهر علاوه بر کاهش ترافیک جاده ایی، تسهیل حمل و نقل، منجر به توسعه همه جانبه این شهرها و جنوب استان خواهد شد.

محمودزاده بیان کرد: مهاباد قبل از انقلاب دارای یک فرودگاه نظامی بود و پروازهای محدود مسافربری نیز در آن انجام می گرفت و اکنون نیز زمینه های لازم برای این امر وجود دارد و امیدواریم که وزیر راه شهرسازی نیز اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین نمایندگان جنوب استان نیز پیگیر این موضوع هستند تا فاز و یک و دو این پروژه به اتمام برسد و با تخصیص اعتبار، وارد فاز اجرایی شود.

استان طولی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون دارای سه فرودگاه ارومیه، ماکو و خوی در شمال استان است./کردپرس

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

رسانه ها افسران جنگ نرم نظام و کشور هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها افسران جنگ نرم نظام …

عفو ۲ محکوم به قصاص در مهاباد بعد از ۱۰ سال

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیست و پنجمین و بیست و ششمین سازش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *