معرفی دادستان جدید بوکان

با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دادستان جدید دادسرای بوکان معرفی شد.

 

به گزارش بتین نیوز،  عتباتی در این آیین با اشاره به در خط مقدم مبارزه با بزهکاری دادستان به اهمیت برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم تاکید و گفت: برنامه های کاهش جمعیت کیفری شامل اراذل و اوباش نیست  و برخورد جدی با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی به اهمیت استفاده از نهادهای میانجیگری در کاهش ورودی پرونده ها اشاره کرد و گفت : افزودن شعب رسیدگی و قاضی راهکار مناسبی برای رسیدگی به انبوه پرونده‌های ورودی نیست و باید به سمت بهره مندی از ظرفیت  نهادهای میانجیگری و پیشگیرانه و افراد متنفذ و ریش سفیدان برای کنترل ورودی پرونده به محاکم برویم .

وی افزود: منشأ بسیاری از جرایم بیکاری و عدم آموزش مهارتهای اجتماعی همچون کنترل خشم می باشد، از این رو باید از ظرفیت دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی واشتغالزایی در جامعه استفاده کرد و از سوی دیگر  نهادهای مرتبط با آموزش مهارتهای اجتماعی یک سری از مفاهیم و مهارتها را به  جوانان آموزش دهند.

در ادامه این جلسه مجیدی دادستان مرکز استان ، امین زاده فرماندار بوکان و ماموستا احمدی امام جمعه بوکان به تشریح مبانی تحول گرا بودن دستگاه قضا ،تقدیر از  فساد ستیزی  و  اهمیت وجایگاه قضا و قاضی پرداختند.

در پایان این مراسم از زحمات قدرت دادستان سابق بوکان تقدیر و  زاهد به عنوان  دادستان جدید بوکان معرفی شد.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

مناطق کردنشین

آرامش در شهرهای مناطق کردنشین

بر اساس مشاهدات میدانی دوشنبه شب ۲۵ مهر ماه شهرهای مناطق کردنشین آرام و اثری …

پاوه

پاوه گرفتار در بحران کم‌آبی

سرویس کرمانشاه _ تداوم خشکسالی و کاهش باران ، موضوع تامین آب شرب مردم پاوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *