مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت

همزمان با هفتم تیرماه مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت

این مراسم با حضور استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه ، فرماندار سردشت، نماینده مردم شهرستان های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، مهمانان خارجی و مقامات کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم در مجتمع شهدای بمباران شیمیایی برگزار شد.

فرماندار سردشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان با بیان اینکه این فاجعه یک حرکت غیر انسانی بود که توسط استکبار جهانی و به نیابت از رژیم بعث عراق انجام شد، گفت: این حادثه سند گویای مظلومیت ایران اسلامی در جهان است.

لقمان خسروپور افزود: وجود هزاران شهید و مجروح شیمیایی در ایران اسلامی نشانگر وسعت استفاده این رژیم جنایتکار از انواع سلاح های شیمیایی است.

وی با بیان اینکه مردم سردشت تا پای جان برای حفظ و حراست از میهن اسلامی ایستاندند ادامه داد: مصدومان شیمیایی و مردم این شهرستان انتظار دارند محرومیت های این شهرستان برطرف شود.

فرماندار سردشت اضافه کرد: در راستای محرومیت‌زدایی از این شهرستان در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام گرفت به طوری که در سفر مقام عالی استان به سردشت ۸۱ مصوبه تصویب شد که همگی در حال اجرا هستند و بدون شک اجرا شدن همگی آنها این منطقه را در مسیر توسعه قرار می دهد.


نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم مظلوم سردشت هنوز با آلام ناشی از جراحات بمباران شیمیایی دست و پنجه نرم کرده و نیاز است به مشکلات آنها رسیدگی شود.

کمال حسین پور اظهار کرد: بمباران شیمیایی سردشت سند توحش غرب و مظلومیت مردم ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت فرصت مغتنمی است تا ضمن تلاش برای تحقق جهانی خلع سلاح شیمیایی، مسئولیت جامعه بین المللی در قبال آلام و رنج های مصدومین این جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت یادآوری شود.

نماینده مردم سردشت با اشاره به شهادت ۱۲۰ نفر و مصدومیت پنج هزار نفر در این حادثه افزود: انتظار می رود جامعه بین المللی به منظور جبران بخش ناچیزی از صدمات وارده به مصدومین شیمیایی و خانواده های آنها با احساس مسوولیت به وظیفه حقوقی و اخلاقی خود در این رابطه عمل کرده و جبران خسارت وارده به قربانیان و مصدومان شیمیایی را دنبال کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مصدومان شیمیایی این شهرستان ادامه داد: هنوز با گذشت ۳۵ سال شمار زیادی از مردم این شهرستان با آلام آن همچنان دست به گریبان بوده و با وجود برگزاری چندین کمیسیون پزشکی ولی هنوز انتظار مردم سردشت برآورد نشده است.

حسین پور کمبود تجهیزات کلینیک مصدومان شیمیایی، نیاز به احداث یک بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در این شهرستان و تامین داروهای مورد نیاز این مصدومان را از نیازهای برحق مردم این شهرستان عنوان کرد.

امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن ابراز همدردی عمیق با مصدومان این حادثه اظهار کرد: چنانچه جامعه بین المللی با احساس مسئولیت جدی با این موضوع برخورد نکند، شاهد تکرار فجایعی همچون سردشت و حلبچه در آینده خواهیم بود.

ماموستا ملامحمد واوی افزود: امیدواریم رسانه ها فاجعه بمباران شیمیایی سردشت بیشتر اطلاع رسانی کرده و چند صباحی به میان مردم این منطقه آمده و با مشکلات و رنج های آنان و محرومیت شان بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به نبرخی مشکلات موجود در زیرساخته ای این شهرستان به ویژه در حوزه راه اضافه کرد: مردم این خطه انتظار دارند وضعیت ۱۳ هزار نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی توسط مسوولان در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.سید تا صورت به ویژه رسیدگی شود.

قسمت اول گزارش . . .

 

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

سەردەشت

ڕووداوی هاتووچۆ لە سەردەشت

به ڕووداوی هاتووچۆ لە سەردەشت دوو کەس گیانیان لەدەستداوە ڕۆژی پێنجشەممە ۶ی ڕەزبەری ١٤٠٢ ڕۆژێکی …

سردشت

⭕️ قتل فجیع یک دختر ۱۶ ساله اهل شهر ربط توسط پدرش

بعد از گذشت ۴ ماه ، جسد «هایده حسن‌زاده» دختر ۱۶ ساله اهل شهرستان ربط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *