رونمایی

رونمایی از خانواده آیفون ۱۴؛ در رویداد اپل 2022 چه گذشت؟

بالاخره پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار، اپل  در جریان رویداد «Far Out» از محصولات جدیدش رونمایی کرد.

 

آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس

اپل در رویداد Far Out امسال، از نسل چهاردهم آیفون‌ها رونمایی کرد. برخلاف سال‌های گذشته، امسال نام‌گذاری آیفون‌های جدید با تغییر و تحول روبه‌رو شده است و دیگر از مدل مینی خبری نیست. درواقع آیفون ۱۴ پلاس مدل جدید خانواده به‌حساب می‌آید که البته از نظر ابعاد، شباهتی به آیفون جمع‌وجور اپل ندارد.

در بخش طراحی، آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پلاس اپل تغییر چندانی نسبت به مدل‌های سال گذشته به خود ندیده‌اند. علاوه‌بر ناچ دوربین سلفی، طراحی سنسور Face ID هم دست‌نخورده باقی مانده است و همچنان نمایشگر تخت، جلوه‌ی زیبایی به گوشی‌های کوپرتینویی‌ها می‌بخشد.

آیفون ۱۴ که درواقع مدل پایه‌ی گوشی‌های اپل است، از نمایشگر ۶٫۱ اینچی استفاده می‌کند، اما تفاوت اصلی آیفون ۱۴ با ۱۴ پلاس به اندازه‌ی نمایشگر باز می‌گردد. اپل آیفون ۱۴ مکس را با نمایشگر ۶٫۷ اینچی به دست کاربران می‌رساند.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از همان تراشه‌ی سال ۲۰۲۱ اپل، یعنی A15 بایونیک استفاده خواهد کرد، بااین تفاوت که حالا تراشه‌ی آیفون‌های مدل پایه، در بخش گرافیک به ۵ هسته‌ی پردازشی مجهز شده‌اند. اپل می‌گوید که مدل پلاس بهترین شارژدهی را در مقایسه با تمام آیفون‌ها ارائه خواهد کرد.

دوربین اصلی آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس، از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.5 و لرزشگیر مبتنی بر حسگر استفاده می‌کند. براساس گفته‌های اپل، عملکرد دوربین در شرایط کم‌نور حدود ۴۹ درصد نسبت به مدل سال قبل بهبود داشته است و حالا نایت مد، دوبرابر سریع‌تر عمل می‌کند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth با فوکوس خودکار، به‌عنوان دوربین سلفی عمل خواهد کرد. اپل می‌گوید که فناوری پردازش تصویر Deep Fusion نیز برای عکاسی در شب و رندر کردن رنگ‌ها به کمک دوربین خواهد آمد. اپل تکنولوژی مذکور را Photonic Engine نام نهاده است.

در هنگام ضبط ویدیو، Action Mode نیز لرزش دست کاربران را خنثی خواهد کرد تا ویدیوها با دقت بیشتری به ثبت برسند.

هردو مدل آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس، از پیام‌های اضطراری ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند تا حتی در شرایطی که کاربر در محلی خارج از محدوده‌ی آنتن‌دهی قرار می‌گیرد، بتواند سیگنال اضطراری مورد نیازش را ازطریق ارتباط ماهواره‌ای ارسال کند.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

 

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، پرچمداران تازه‌نفس اپل، با نمایشگر مجهز به حفره، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سیستم ارتباط ماهواره‌ای از راه رسیدند. این دو، پرقدرت‌ترین گوشی‌های تاریخ‌اند.

«پیشرفته‌ترین آیفون دنیا در زمینه‌ی تصویربرداری، قدرت پردازشی و تجربه‌ی کاربری»؛ این ادعایی که اپل هر سال برای آیفون‌ها مطرح می‌کند، اما هیچ‌یک از گوشی‌های این خانواده به اندازه‌ی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، به این ادعا پای‌بند نیستند. پرچمداران جدید، آیفون را تا حد زیادی به حالت ایدئال نزدیک می‌کنند.

جدیدترین مهاجمین اپل در بازار موبایل مجموعه‌ای از همه‌ی چیزهایی هستند که از دستگاهی پریمیوم انتظار دارید: تجربه‌ی تصویربرداری کم‌نظیر، شارژدهی عالی، قدرت پردازشی بی‌رقیب و طراحی ظاهری چشم‌نواز.

اپل با وجود این‌که فرمول موفق را پیدا کرده، همچنان به بهبود دادن آن ادامه می‌دهد. گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max ادامه‌دهنده‌ی راهی هستند که آیفون ۱۰ شروع کرد، اما برای اولین بار در تاریخ، در پنل جلویی به‌جای بریدگی (ناچ) به حفره مجهزند.

پرچمداران «حرفه‌ای» نسل جدید، «اولین»های زیادی را به خود اختصاص داده‌اند: اولین آیفون با نمایشگر مجهز به حفره، اولین آیفون با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و اولین آیفون با سیستم ارتباط ماهواره‌ای.

یکی از موارد قابل‌توجه درباره‌ی آیفون‌ها، مقاومت این گوشی‌ها دربرابر نفوذ آب است. آیفون تا ۳۰ دقیقه می‌تواند در عمق ۶ متری آب باقی بماند و دچار هیچ‌گونه مشکلی نشود.

ابعاد نمایشگر پرچمداران جدید اپل نسبت‌به نسل قبل تغییر نکرده، اما کاهش حاشیه‌ی طرفین باعث شده است در نگاه اول حس کنید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز هستند. اپل سال گذشته برای اولین بار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به آیفون اضافه کرد. آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس نیز به‌ترتیب از نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۶٫۱ اینچ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۶٫۷ اینچ استفاده می‌کنند.

اپل می‌گوید آیفون‌های پرو نسل جدید در بالای نمایشگرشان میزبان حفره‌ای کپسولی برای جایگزینی با بریدگی هستند. این حفر‌ه‌ی کپسولی به‌صورت پویا تنظیم می‌شود

لقمان شهابی

 

 

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

سال آینده ۹۲ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش: سال آینده ۹۲ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند …

جشن چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در بوکان + تصویر

گزارش تصویری | جشن چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در بوکان  جشن چهل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *