سد

ذخیره مخزن سد مهاباد به ۱۴۷ میلیون مترمکعب رسید

معاون اداره امور آب مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب مخزن دریاچه سد مهاباد به ۱۴۷ میلیون متر مکعب رسیده که این مقدار یک میلیون متر مکعب کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

بهمن میلادی روز ‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تراز سد مهاباد به ‌هزار و ۳۵۴ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار نیز حدود یک متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به ۵۶.۲ مترمکعب بر ثانیه است، ادامه داد: باتوجه به ذخایر مناسب بالادست سد مهاباد انتظار داریم طی ماه آینده ظرفیت مخزن سد مهاباد به حداکثر خود برسد.

معاون اداره امور آب مهاباد اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر تاکنون)، ۳۷۸.۵ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۲۰۷ میلی متر بوده است.

میلادی از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید./ ایرنا

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

پیکر مطهر این جانباز دفاع مقدس و مدافع حرم، با استقبال باشکوه مردم ارومیه از میدان انقلاب تا ابتدای خیابان سرداران تشییع و برای خاکسپاری به قطعه جانبازان باغ رضوان ارومیه منتقل شد.

برگزاری مراسم تشییع پیکر استاندار فقید آذربایجان شرقی در ارومیه

مراسم تشییع پیکر سردار عابدین خرم روز دوشنبه با حضور مسوولان کشوری و مدیران دستگاه …

رسانه ها افسران جنگ نرم نظام و کشور هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها افسران جنگ نرم نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *