اقلیم کردستان

برای حفظ امنیت مرزهای عراق با دولت اقلیم هماهنگی میکنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ شورای امنیت ملی عراق اعلام کرد با دولت اقلیم کردستان در زمینه حفظ امنیت مرزهای عراق به صورت مشترک تلاش می کنیم و برنامه ایی نو برای استقرار و گسترش نیروها در مرز ایران و ترکیه خواهیم داشت. .

به گزارش بتین نیوز به نقل از کرد پرس: روز ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ شورای امنیت ملی عراق با ریاست محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق تشکیل جلسه داد در بیانیه این جلسه آمده است: به مداخلات ایران و ترکیه در مرزها پرداخته شده و مقرر شد که با دولت اقلیم کردستان برای حفظ مرزهای عراق تلاشهای مشترک ملی انجام گیرد.
شورای وزارت امنیت ملی عراق اعلام کرد: که برنامه ایی برای استقرار نیروهای نظامی در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه تعیین شود، همچنین وعده داد که همه نیازهای لجستیکی این نیروها و جذب نیرو و تامین بودجه لازم محقق خواهد شد.
این وعده ها بدنبال حملات ترکیه و ایران در چند ناحیه مرزی عراق به بهانه استقرار گروههای مخالف آنها در این مناطق انجام گرفت.
طبق آمارهای فرماندهی نیروهای سازمان ملل عراق ، در طول مای آوریل و ۱۰روز اول ماه نوامبر ،ایران و ترکیه ۹۷بار به مناطق مرزی اقلیم کردستان حمله کردند و ۶۳بار هم این مناطق را بمیاران کرده اند. (سه بار از طرف ترکیه و ۲بار از طرف ایران)
تنها در ماه آبریل دو کشور ایران و ترکیه ۵۰بار مردم اقلیم کردستان را توپ باران کرده ان .(ترکیه ۴۵بار و ایران ۵بار)
طبق آمارهای فرمانده نیروهای سازمان ملل عراق، در ۱۰روز اول ماه نوامبر ۲۰۲۲ ایران و ترکیه ۴۲ بار به مرزهای کردستان حمله کرده اند.(۳۷بار از طرف ترکیه و ۵بار از طرف ایران)
در مورد حملات هم در آمارها آمده است هر دو طرف ۱۳بار به توپ باران مردم اقلیم کردستان پرداخته اند.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

حادثه

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید به گزارش بتین نیوز ،ارسطو گویلی اظهار کرد : …

ورزشکار

پیکر قهرمان سقزی در آرامستان «آیچی» آرام گرفت + تصویر

پیکر «فریار امینی پور» قهرمان موی تای کشور که ۲ هفته پیش در یک حادثه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *