تکاب

بخش صنعتی ایلخانی تخت سلیمان تكاب مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: مرمت و خواناسازی بخش صنعتی ایلخانی پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب برای اولین بار پس از کاوش‌های آلمانی‌ها انجام می شود.

به گزارش بتین نیوز ، جلیل جباری در گفتگو با خبرنگاران در خصوص بازدید از زیرساخت‌های گردشگری و تاریخی تخت سلیمان تکاب، اظهار کرد: بخش صنعتی دوره ایلخانی که در ضلع جنوب غربی تخت سلیمان واقع شده دارای اندودهای گچی و شمشه‌گیری‌های تاریخی ایلخانی است که توسط هیئت کاوش آلمانی‌ها مورد کاوش قرار گرفته بود.

ایشان افزودند: در نظر است این بخش از مجموعه خوانا‌سازی و اندودهای موجود استحکام‌بخشی شوند و در ادامه استحکام‌بخشی اندودها و داغ کاشی‌های ایلخانی ایوان خسرو نیز جز برنامه‌های مرمتی پایگاه قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه ا گفت: ساخت خانه ترویج صنایع‌دستی تکاب نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ادامه ساخت آن در سال جاری ادامه دارد.

او هدف از ساخت این مکان را مرکزی برای آموزش، نمایش، تولید، اشتغال و کارآفرینی دانست و تصریح کرد: تکاب به عنوان یکی از قطب‌های تولید صنایع‌دستی در استان ظرفیت بالایی در این حوزه دارد و هنرمندان بسیاری در این شهرستان در رشته گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و … فعالیت دارند.

جباری گفت:  با تکمیل خانه ترویج صنایع‌دستی، آموزش‌های صنایع‌دستی، شیوه‌های نوین خرید و فروش صنایع‌دستی، بازاریابی و سایر نیازهای مرتبط با صنایع‌دستی به هنرمندان ارائه خواهد شد.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

بازدید از جاذبەهای گردشگری تاریخی شهرستان بوکان بصورت رایگان در ایام نوروز ١۴٠٣”

ادارە میراث فرهنگی شهرستان بوکان با همکاری شهرداری و دفاتر خدماتی مسافرتی برگزار می کند …

نوروز

مراسم بزرگ‌ و باشکوه نوروز در شهر صاحب+ فیلم

مراسم بزرگ‌ و باشکوه  عید باستانی نوروز در شهر صاحب  استان کردستان برگزار شد به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *