کردستان

آمریکا در چارچوب مبارزه با داعش ۳۲۲میلیون دلار به نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگه و ۱۶۵میلیون دلار هم به نیروهای کرد سوریه اختصاص داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ ایالات متحده آمریکا در بودجه ویژه آژانس فدرالی خود، سهم پیشمرگه در اقلیم کردستان و نیروهای سوریه دمکرات (ه.س.د) در غرب کردستان را تصویب کرد.
به گزارش بتین نیوز،به نقل از «آوینه»: مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه پوشش هزینه های فدرال را تصویب کرد که در آن سهم نیروهای پیشمرگه و نیروهای کرد کردستان سوریه نیز مشخص شد.
این لایحه در روز پنجشنبه در سنای آمریکا تصویب شد ، که تامین کسری بودجه فدرال است و قرار است که بعد از تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا و امضاء آن توسط بایدن رئیس جمهور این کشور، به مرحله اجرا برسد.
سهم بودجه نیروی پیشمرگه، نیروی امنیتی عراق و نیروهای سوریه دمکراتیک مجموعا ۴۷۵میلیون دلار برآورد شده است، که صرف مبارزات علیه داعش می گردد. غیر از این، براساس این لایحه تمرینهای نظامی، تجهیزات و حمایت لجستیک به این نیروها داده می شود.
بر اساس لایحه بودجه دفاعی آمریکا، بیشتر از ۴۸۷میلیون دلار برای فعالیتهای مبارزه با داعش در عراق و سوریه تخصیص داده شد، که مبلغ ۳۲۲میلیون و ۲۰۴هزار دلار این مبلغ  در چارچوب مبارزه علیه داعش مشمول نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق می شود، همزمان مبلغ ۱۶۵میلیون و ۳۰۹هزار دلار آن برای  نیروهای (ه.س.د) و شرکای دیگر آمریکا در سوریه اختصاص داده شد.

 

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

حادثه

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید

انفجار گاز در سقز حادثه آفرید به گزارش بتین نیوز ،ارسطو گویلی اظهار کرد : …

ورزشکار

پیکر قهرمان سقزی در آرامستان «آیچی» آرام گرفت + تصویر

پیکر «فریار امینی پور» قهرمان موی تای کشور که ۲ هفته پیش در یک حادثه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *