طبیعت گردی

تشکیل ۶۲ پرونده تخلف برای تورهای گردشگری آذربایجان غربی

تشکیل ۶۲ پرونده تخلف برای تورهای گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش صدای بوکان به نقل از ایسنا، جلیل جباری افزود: هیچ آژانس گردشگری دارای مجوز در استان، مجاز به برگزاری تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی مختلط رواج یافته در سال های اخیر نیست و برگزاری این تورها خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: تورهای رایج شده در چند سال اخیر که به صورت مختلط و بدون توجه به حفظ عرصه های طبیعی فعالیت دارند همگی غیر مجاز هستند.

جباری خاطر نشان کرد: اولین گزارش تخلف آژانس های گردشگری مبنی بر برگزاری تورهای غیر مجاز، آخرین گزارش تخلف آنها خواهد بود و مجوز فعالیت آن آژانس ابطال می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: وظیفه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق قانون انعکاس تخلفات تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی چه آنهایی که غیر مجاز ثبت نام کرده و چه آنهایی با ظرفیت بالا گردشگر به طبیعت اعزام می کنند، به مقامات قضایی و پلیس فتا است.

وی با تاکید به اینکه برخی ارگان ها نیز باید در کنار سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی برای جلوگیری از فعالیت تورهای غیر مجاز باشند، یاد آور شد: در سال جاری ۶۲مورد پرونده تخلف تورهای غیر مجاز تشکیل و به دستگاه های قضایی ارسال شده است.

جباری ادامه داد: یکی از مشکلات سازمان میراث فرهنگی استان در برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری که هدفی جز آسیب به طبیعت ندارند این است که با کمبود نیرو برای نظارت مواجه هستیم چرا که برای این کار سازمان به ۳۰۰ نفر نیرو برای بازرسی از عرصه های طبیعی استان نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه آژانس های تحت پوشش مکلف به رعایت ضوابط و مقررات هستند، گفت: هیات های گردشگردی و کوهنوردی که تمایل به برگزاری تور دارند بعد از اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان ورزش و جوانان  می تواند با همکاری آژانس های گردشگری  دارای مجوز بند ب که زیر ذره بین میراث فرهنگی هستند، همکاری کنند.

درباره‌ی لقمان شهابی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بتین نیوز / مدرس حوزه رسانه و خبرنگاری

همچنین ببینید

تصادف سه خودرو در جاده بوکان – میاندوآب یک مصدوم برجای گذاشت

ساعاتی قبل برخورد سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ ، تیبا و ۲۰۶ در جاده بوکان …

 ‍ ‍ نەورۆز

نەورۆز هێمای ژیانە…..

‍ ‍ ‍ نەورۆز هێمای ژیانە….. کەیوان ڕەحیمی نەورۆز و هاتنی وەرزی نوێ لە هەموو جیهان واتەی نوێ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *